Hoe helpt mijn eigen sociale netwerk?

Jouw eigen sociale netwerk zijn de mensen dicht om je heen. Zoals je partner, je eigen ouders, een zus of broer of andere familie. Maar ook buren of collega’s.

Wat kunnen zij doen?

Zij zullen misschien niet altijd een kant-en-klaar antwoord hebben. Maar ze kunnen wel luisteren, meedenken of advies geven over opvoeden.
Soms helpen ze ook mee bij de verzorging van jouw kind(eren). Of met de administratie. Net wat jij prettig vindt.

Wat mag je van hun verwachten?

  • dat ze je met respect behandelen
  • dat ze geen dingen doen die jij niet wilt
  • dat jij als ouder altijd inspraak houdt hoe ze jou helpen
  • dat jij het weet als zij gaan praten met jouw andere hulpverleners.

Lees ook hoe beroepshulpverleners je kunnen helpen. Klik op de link ‘Hoe helpen hulpverleners?’

Terug naar ‘Hulp vragen mag’

Home

Deze website gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. melding sluiten