Wat kan ik zelf doen?

Hulp vragen is best  moeilijk.
Soms denken ouders wel eens: misschien vinden ze mijn vragen wel dom?
Of misschien vinden ze me wel een slechte ouder als ik vertel dat het niet zo goed gaat?
Maar vragen stellen en hulp vragen is juist slim.

Hulp vragen lucht op

Bijna alle ouders hebben vragen als ze kinderen opvoeden. Hoe sneller je erover praat, hoe sneller een oplossing gevonden wordt. Zo voorkom je dat een probleem steeds groter wordt. En hoef je jezelf geen zorgen meer te maken. Dat lucht op!

5 tips om zelf te doen

  1. Blijf niet zitten met vragen of problemen, vraag hulp!
  2. Lukt iets niet, praat erover
  3. Wacht niet te lang
  4. Praat met iemand die je vertrouwt
  5. Volg een cursus om nieuwe dingen over opvoeden te leren

Terug naar ‘Hulp vragen mag’

Home

Deze website gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. melding sluiten