Wie kies ik uit om mij te helpen?

Er zijn veel mensen die je kunnen helpen bij vragen of problemen over het opvoeden van je kind(eren). Maar hoe kies je nou de juiste hulp?

Wat heb jij nodig?

Denk eerst goed na welke hulp jij nodig hebt.
Hoe krijg je die hulp het liefst?
Bijvoorbeeld thuis of op een andere plek?
Vind je het moeilijk, praat er dan over met andere mensen, voor je hulp zoekt.

Begrijpen ze je vraag?

Mensen uit je eigen sociale netwerk en hulpverleners kunnen je helpen.
Kies wat goed bij je past en waar je je fijn bij voelt.
Heb je het gevoel dat ze goed begrijpen welke hulp jij wilt?

Wat gebeurt er als ik fout kies?

  • Als iemand je toch niet kan helpen, bespreek dan samen wie dat wel kan. Geef niet te snel op!
  • Als hulp niet goed voelt, neem dan actie. Praat erover, blijf er niet mee zitten want dat lost niets op
  • Bekijk wat mensen van  MEE of de LFB voor jou kunnen doen.

Terug naar ‘Hulp vragen mag’

Home

Deze website gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. melding sluiten